Gelmiş geçmiş en iyi, en kanlı, en vahşi, ev popüler ve hatta en eğlenceli oyunu Mortal Kombat'tır dersem bir çok kişi ana katılacaktır eminim ki. Böylesine güzel bir oyunun şimdiki nesil platformlar için sonu geldi maalesef
Mortal Kombat Armageddon'dan bahsediyorum. Serinin son oyunu ve kimilerine göre muhteşem, kimilerine göre ticari, kimilerine göre de bir başarısızlık oyunu. Gelin oyunda neler olduğuna birlikte bakalım ve kendiniz karar verin.
Son Mortal Kombat oyununun üzerinden iki yıl gibi bir süre geçti. Fakat Midway çalışanları (daha doğru bir tabirle Mortal Kombat yapımcıları) bu iki yıllık sürede ne yaptılar nasıl çalıştılar bilemiyorum. Eski oyunlar ile birçok benzer yönü bulunan Mortal Kombat Armageddon'da bazı ufak eklemelerin dışında oynanılış da tamamen serinin önceki oyunları ile aynı özellikte.
Yeni Özellikler
Kombo sistemi biraz daha zorlaştırılmış. Artık Deception'da gördüğümüz uzun komboları unutun. Hem zor hem daha kısa olan kombolar, oyunun daha gerçekçi yapılmaya çalışıldığını gösteriyor bizlere. Kombo sistemindeki bu minik değişiklikten başka bir diğer ek özellikte, (ki bence müthiş olmuş) oyunu havaya taşıyor olabilmemiz. Demek istediğim artık rakibi havaya uçurduğumuz o meşhur aparkatlardan sonra, yukarı zıplayabiliyor ve düşmana havada da kombo çekmeye devam edebiliyoruz. İki boyutlu dövüş sisteminden kalmış olan bu yeni özellik biraz nostalji yaşatsa da oldukça güzel düşünülmüş bir özellik. Sadece havada değil, yerde de rakibinize vurabiliyorsunuz. Yani yere düştüğünüzde üzerinize çullanan düşmana yerden kakmadan bir tekme savurabiliyorsunuz.
Yeni özelliklerine rağmen arcade salonlarından alışık olduğumuz Mortal Kombat'ın yerini tutmayı başaramıyor Armageddon. Öyle ki, her karakterin sadece bir dövüş sistemi var. Tabii birde her karakterin kendisine özgü silahı ve bu silahla yaptığı bir dövüş sitili var. Dövüş sistemini ise, serinin önceki oyunlardakinin hemen hemen aynısı. Bir eksi puan olarak da bunu ekleyebiliriz. Fakat hepsinden de kötüsü , Mortal Kombat'ı bu kadar sevdiren ve bu kadar popüler kılan –bana göre- en büyük sebep olan FATALITY sisteminin bu oyunda tamamen değiştirilmiş olması.
Fatality Sistemi… Tam bir Rezalet
1'den 10'a kadar seviyelendirilmiş fatality sistemi, yeni bir deneme galiba. Umarım yeni nesil MK oyunlarında eskiye dönerler çünkü her karakterin aynı tür fatality'leri yapması (her ne kadar göz dolduran ve vahşi olsa da) bir yerden sonra sıkıntı verebiliyor. Tüm karakterlerde aynı tuş kombinasyonları işe yarıyor ve hepsi aynı hareketleri aynı tarzda sergiliyor. Bu anlamda caanım fatality'leri iple arıyoruz.
Fatality sistemi tamamen bir yenilik olduğu için biraz daha değinmek istiyorum bu konuya. Öncelikle eskiden olduğu gibi zorlu fatalityler yok. İleri ileri X, ileri ileri Y tuşları gibi basit kombinasyonlar ile fatality'lere başlıyoruz. Başlıyoruz dedim çünkü 1'den 10'a kadar yolu var fatality'lerin. Yaptığınız her fatality'nin bir seviyesi var ve size ekstra koin kazandırıyor. Fatality yapabilmek için belirli bir süreniz var ve seviyeniz arttıkça bu süre oldukça kısalıyor. Yani 10. seviye bir fatality'yi yapabilmek için elinizi çok çabuk tutmalısınız. Ve fatality'nizi bitirebilmek için ölümcül bir hareket yapmalısınız. Demek istediğim çeşitli hareketlerde kol – bacak kopuyor yada iç organlarınızdan bir yada birkaç tanesi dışarıya çıkıyor. Ancak bunlar ölümcül vuruşlar içine girmiyor. Ya boyun kırmalı, ya kafa kopartmalı yada rakibin gövdesini parçalamalısınız. Ancak o sayede fatality yapmış oluyor ve ekstra puan kazanabiliyorsunuz. İşte seviyelerine göre fatality isimleri.
Level 1 - Fatality
Level 2 - Deadly Fatality
Level 3 - Killer Fatality
Level 4 - Bloody Fatality
Level 5 - Mortal Fatality
Level 6 - Brutal Fatality
Level 7 - Evil Fatality
Level 8 - Vicious Fatality
Level 9 - Savage Fatality
Level 10 - Extreme Fatality
Oyunda 10 seviye fatality bulunması, sadece 10 farklı fatality göreceğimiz anlamına gelmiyor. Her seviye için iki yada üç farklı fatality bulunuyor (ki bazılarında daha fazla) Bunlara birde rakibi döndürüp arkadan yaptığınız fatality'ler, kol mesafesinde durarak yaptığınız fatality'ler… gibi şeyler de eklenince bir ton fatality görme imkanınız oluyor fakat bana sorarsanız eski fatality sistemini çok arayacağız.
Oyunun iyi yönlerinden bir tanesi de, oyun alanlarının dizaynı. Grafiksel anlamda da üstün olan oyun alanları mükemmel stage fatality'ler ile donatılmış ve bizlere sunulmuş. Her oyun alanında en az 2 yada 3 tane stage fatality yapma imkanınız var. Aynı zamanda oyun alanı içerisinde yer değişimi yapabiliyorsunuz. Yani rakibi bir alandan diğerine fırlatabiliyorsunuz ve geçiş efektleri de görülmeye değer. Bununla da kalmayıp o kadar çok bölüm eklenmiş ki oyuna, her defasında başka bir arena da dövüşmeniz mümkün kılınmış.
Motor Kombat
Mortal Kombat denilince kan, vahşet ve savaş gelir hemen aklımıza. Belki de bu önyargıyı kaldırmak için Deception'da eklenen puzzle kombat ve chess kombat yerini motor kombat'a bırakıyor. Motor kombat Nintendo konsollarında görmeye alışkın olduğumuz kart racing oyunlarına taş çıkartıyor. Motor kombat'taki her karakterin kendisine özgü yetenekleri var ve bunları yarış içerisinde kullanabiliyoruz. Örneğin Scorpion kancasını kullanıyor, Raiden elektrik gücüne başvuruyor. Amacınız yarışı birinci bitirmek. Her nasıl olursa olsun !
Konquest modda bulduğunuz taşlar ile yeni karakterler, yeni yarış alanları ve yeni müzikler açılıyor. Yarış alanı üzerinde bulunan simgelerin üzerinden geçtiğinizde süper hareketler yapıyorsunuz. Örneğin yeşil dragon simgesinin üzerinden geçerseniz belirli bir süre şimşek gibi hızlanıyorsunuz yada sarı yıldız üzerinden geçince yeteneklerinizi konuşturuyorsunuz.
Oyun İçinde Oyun
Konquest modu demişken bundan bahsetmeden geçemedim. Oyunun en güzel yönlerinden bir tanesi Konquest modu. Deception'daki konquest moddan tamamıyla farklı. Biraz Shaolin Monks'dan biraz Deception'dan bir şeyler alınmış fakat başlı başına bir oyun olmuş konquest modu. Tek kusuru çok kısa oluşu. (istemeden de olsa tek oturuşta oyunu bitiriverdim)
Konquest modun kendisine özgü hikayesi, oynanılışı, karakterleri ve ilerleyişi var. Üçüncü tekil şahıstan oynadığımız oyunda Taven isminde yeni bir karakteri yönetiyoruz. Hiç anlamadığımız bir görev verilmiş bize ve oyunda ilerleyerek görevimizi tamamlamaya çalışıyoruz. Bu sırada kötü kalpli kardeşimiz, Daegon'da aynı görevi üstlenmiş durumda. Blaze'i alt ederek tüm boyutlara barışı getirmek temel amacımız. Konquest modunda ilerledikçe oyunun konusunu daha iyi anlayacaksınız. Zaten konquest modunun bittiği yerde Armageddon başlıyor. (hikayeyi iyi bağlamışlar)
Konquest mod daha önceki oyunlardakine göre daha zor yapılmış. Karşımıza sayısız düşman geldiği gibi, bazen kar canavarları ile, bazen taştan heykellerle, bazen yanan kuru kafalar ile dövüşüyorsunuz. Bunların yanında sivrisinek gibi çoğalan minik düşmanlar canınızı çok sıkıyor. Çünkü bir yerden sonra karambole oynamaya başlıyorsunuz. Kimin kime vurduğu belli olmuyor anlayacağınız. Böyle minik düşmanların yanında boss dövüşleri de var tabii ki. Oyundaki 62 karakterden bir çoğu ile dövüşüyorsunuz konquest modu boyunca. Hemen hepsinin hikayede bir yeri ve bir konusu var. Bu sayede karakterler hakkında biraz bilgi de edinmiş oluyorsunuz.
Karakterler
Oyunun en can alıcı noktası, şu ana kadarki Mortal Kombat oyunlarında gördüğümüz hemen hemen tüm karakterlerin oyuna dahil edilmiş olması. Tam 62 karakterden bahsediyorum.
Frost, Drahmin, Onaga, Ashrah, Baraka, Blaze(Boss), Bo' Rai Cho, Chameleon, Cyrax, Dairou, Darrius, Ermac, Fujin, Goro, Havik, Hotaru, Hsu Hao, Jade, Jarek, Jax, Johnny Cage, Kabal, Kai, Kano, Kenshi, Kintaro, Kira, Kitana, Kobra, Kung Lao, Li Mei, Liu Kang, Mavado, Meat, Mileena, Mokap, Moloch, Motaro, Nightwolf, Nitara, Noob Saibot, Quan Chi, Raiden, Rain, Reiko, Reptile, Sareena, Scorpion, Sektor, Shang Tsung, Shao Kahn, Sheeva, Shinnok, Shujinko, Sindel, Smoke, Sonya, Stryker, Sub-Zero, Tanya, Daegon ve kardeşi Taven.
Her birisi için ayrı ayrı hazırlanmış oyun sonları, karakterlerin hikayelerinin nasıl bittiğini anlatıyor. Belki zaman yetersizliğinden, belki Mortal Kombat yapımcılarının üşengeçliğinden, bu müthiş oyunun finalinde çok sıradan ve basit hikayeler ile bitiyor oyun sonlar. Hepimiz beklerdik ki, sinematik oyun sonları ile her karakterin apayrı bir hikayesi olsun ve defalarca bu videoları izleyelim ( aynen Mortal Kombat 4 de olduğu gibi) Fakat oyun sonları ile de sınıfta kalıyor Mortal Kombat Armageddon.
Karakterinizi Yaratın
Oyuna şimdiye kadar yapılmış olan tüm Mortal Kombat karakterleri eklenmiş olsa bile (hemen hemen hepsi var) yapımcılar mükemmel bir olayı gerçekleştirmiş ve kendi karakterinizi yaratabilme olanağını oyuna eklemişler. Şimdiye kadar gördüğüm en detaylı karakter yaratma özelliklerini sunan Mortal Kombat Armageddon, fiziksel özelliklerinin yanında karakterinizin her hareketini, kombosunu, duruşunu, dövüş sitilini ve hatta fatality'sini bile biz oyuncuların hayal gücüne bırakıyor.
Hepsinden de iyisi yarattığınız bu karakter ile oyuna yeni eklenmiş olan Multiplayer (çoklu oyuncu desteği) modunda oynayabiliyor olmanız. Düşünsenize yeni bir karakter yaratarak dünyanın her yerindeki Mortal Kombat hayranları ile online olarak oynayabilirsiniz. Rakibiniz karakterinizi tanıyamıyor ve neler yapabileceğini önceden kestiremiyor. Zaten Mortal Kombat'ı online olarak oynama fikri hepimizi heyecanlandırıyor olsa da, birde kendi yarattığımız karakter ile oynayabilme özelliğini düşünemiyoruz bile.
Hoşçakal Mortal Kombat
Yazımın başında da belirttiğim gibi, şu anki sistemlere çıkacak olan son Mortal Kombat oyunu, uzun bir bekleyişten sonra görücüye çıktı. Belki hepimiz oyundan çok fazla şey bekledik ve bu bekleyişimizin karşılığını alamadık ne yazık ki. Yinede oyunda garip bir büyü var ve oynadıkça kendisini bizlere sevdirmeyi başarabiliyor.
Mortal Kombat hayranı olsanız da, olmasanız da alıp oynamanız gerektiğini düşündüğüm başarılı bir yapım Mortal Kombat Armageddon. Kendine “oyuncu” diyen herkesin arşivinde olması gerektiğine inanıyorum
Bol oyunlu günler dilerim…